Afspraak maken
  070-3175296        

Kracht, conditie of allebei?

02-03-2018

Vergeet de weegschaal

 

Wilt u afvallen, vergeet dan voorlopig even wat de weegschaal zegt. De weegschaal meet namelijk niet wat echt belangrijk is. Wat wel waardevol is om te weten? Wat is uw vetvrije massa. Daar kunt u met training veel in veranderen. Het lichaamsvet is niets anders dan een energieopslag.

 

 

Kracht, conditie of allebei?

Fitheid bereikt u alleen door regelmatig te trainen. Uw stofwisseling gaat op termijn verhogen. Een training kunt u even simpel gesteld onderverdelen in conditie en kracht. Het is allebei belangrijk in uw hele leven. Laten we de voordelen bespreken.

 

De combinatie voor het beste resultaat

Gaat het om de calorieën? Dan verbrandt u met een conditietraining van 30 minuten meer calorieën dan een sessie in het krachthonk. Op de lange termijn wint krachttraining. Door meer spierweefsel gaat uw  stofwisseling omhoog. Ook in rust.

 

Wil t u gewoon goed en fit zijn en die paar overtollige kilo’s kwijt raken dan is uw gezondheid het best gebaat bij de combinatie van conditie- en krachttraining. U bereikt dan absoluut het beste resultaat. En nog snel ook.

 

En een bijkomend voordeel: De combinatie voorkomt ook heel veel klachten en problemen. U houdt gezonde botten, het is de beste remedie tegen suikerziekte, benauwdheid en het risico op een hart-/herseninfarct verlaagt enorm. En heeft u een keer griep dan herstelt u ook veel sneller.

 

DE VOORDELEN VAN KRACHTTRAINING

Krachttraining is gericht op spierversterking. Spierversterking is enorm belangrijk.

 

De voordelen van krachttraining zijn enorm:

 

  • U gaat makkelijker traplopen, kan gemakkelijk zwaarder werk aan. U voelt zich gewoon sterker en het leven wordt een stuk ‘lichter’.
  • De kans op blessures en/of gewrichtsproblemen nemen enorm af.
  • De botten worden sterker.
  • Afvallen gaat ‘vanzelf’. Spieren verbranden in rust namelijk veel meer calorieën. Dus ook als u op de bank zit, zal de verbranding hoger zijn.

 

DE VOORDELEN VAN CONDITIETRAINING

Krachttraining is vooral gericht op het versterken van spieren, niet op het verbeteren van uithoudingsvermogen. Conditietraining richt zich op de hart- en bloedsomloop. Conditie traint u juist meer met hardlopen, fietsen, zwemmen, etc.

 

De voordelen van conditietraining zijn:

 

  • Veel energie verbranden.
  • Conditieverbetering, u voelt zich vitaler.
  • Lagere kans op hart- en vaatziekten, longproblemen en Diabetes.